projektowanie i produkcja materiałów wspierających sprzedaż

POSM źródło Wikipedia

POS (ang. point of sale) właściwie: POSM (ang. point of sales materials) - materiały wspierające sprzedaż; sformułowanie to odnosi się do różnych rodzajów nośników reklamy typu BTL.

W polskiej terminologii marketingowej przyjęło stosować się nazwę POS, jednak polskie wiodące firmy dla określenia produktów wspierających sprzedaż używają terminu POSM.W USA oraz Rosji używa się również określenia POP (Point-of-Purchase).

Materiały te dzielą się na trwałe i miękkie.

Przez miękkie określa się głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze, kartonie.

Twarde to kasetony, regały - wszystkie te które są wykonane z plastiku, metalu itp.

Do POS (POSM/ POP) zaliczamy:

Heineken - Butelka StandPowiększ
Lenovo - StandPowiększ
Żywiec - Jeż StandPowiększ
USPharmacia - Półka zdrowiaPowiększ